weekje Perth - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Tom Luijten - WaarBenJij.nu weekje Perth - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Tom Luijten - WaarBenJij.nu

weekje Perth

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 November 2015 | Australië, Fremantle

De week begon met een dagje naar Rottnest iland, s'ochtends uitgecheckt en vroeg naar de ferry, daar had ik een fiets dus lekker een dagje het eiland rondgefietst, en de Quaka gezien(leeft alleen op Rottnest iland) niet supermooi weer maar wel leuk dagje! na terug te komen in Fremantle ben ik naar een ander hostel gegaan in het centrum. de eerste avond al gelijk weer (franse)mensen ontmoet waar ik een hele goeie klik mee had/heb. dus daar de hele week mee opgetrokken. volgende dag hardgelopen naar Heirrison iland waar (wilde) Kangaroes leven. s'avonds naar een bar gegaan wat een gaybar bleek te zijn, me ogen uitgekeken haha. volgende dag picknick in King's park met een paar gasten. nu moest ik ook nog naar Cottesloe beach( het levendige strandje van Perth, lekker dagje doorgebracht! volgende ochtend met een trip naar Pinquiniland, gezeekayakt naar het eiland, daar gesnorkeld, veel geleerd over waterdieren en naar de pinquinopvang geweest. en zelfs een wilde gezien!! heel raar pinquins met 35graden. daarna nog gekayakt en zeeleeuwen gezien die een rondje gingen zwemmen rond de kayak! Savonds uitgegaan en de meisjes van de roadtrip weer tegengekomen, heel toevallig. zondag aan me kleurtje gewerkt. Maandag met een man mee een 4wd kopen en nog een stuk mogen rijden en daarna mijn tas ingepakt voor mijn vlucht s'avonds naar Cairns, uitetengenomen door een chinees die het leuk vond om ons (mij en een franse vriend) mee te nemen naar een echte chinees omdat wij dachten dat wij wisten wat chinees eten was, maar het was heel anders dan bij ons en heel lekker! &gratis, daar hou je van als backpacker haha. daarna afscheidgenomen van mijn gemaakte vrienden en toen met de bus naar het vliegveld. eenmaal aangekomen kon ik mijn vlucht niet vinden en ben ik het na gaan vragen, blijkbaar verkeerd gekeken en vlieg ik vanavond.... voelde me wel een beetje simpel maar beter dan een dag te laat. vanavond word ik gebracht door een jongen die ik heb ontmoet in Darwin en die vandaag is gearriveerd. ik heb een rustiger weekje gehad dan mijn eerste 2 maar genoeg gedaan en vond het heel erg leuk, jullie gaan mij zeker niet eerder terug zien! fijne week! xx

  • 24 November 2015 - 08:58

    Jos:

    Ha Tom, doordat je een extra dagje Perth hebt kon je tenminste dit verslag schrijven! Nog geprobeerd Frans te praten of ging alles in het engels? Zal wel lekekr klinken, fransen en een Hollander die samen Engels spreken. Die pinquins kunnen beter hier naar toe komen, 3 graden, regen, wind. Ik zag er vanmorgen ook uit als een een pinquin op de fiets, met al mijn regenkleding aan! Effe 5000 kilometer vligen en dan lekker weer nieuwe dingen ontdekken in Cairns morgen. Die drie maanden worden nog tekort als ik je zo hoor. Veel plezier met duiken.

  • 24 November 2015 - 10:49

    Monica & Erik:

    Hey Tom,
    Really enjoying reading your blogs, very entertaining! (Erik actually reads them and then translates for me) Sounds like you're having the best time, so happy for you! You're seeing and doing so much! Seeing all those animals must be amazing! The weather here in Sydney has been very hot too, last Friday 42 degrees!!!! The next few days will be 35-37 degrees, by the time you reach Sydney you'll be used to the hot weather! So glad you're having much fun, keep enjoying yourself and take care! Monica & Erik

  • 24 November 2015 - 15:38

    Opa Luijten:

    Ha Tom, erg leuk om jouw belevenissen te lezen !! Jij schrijft heel goed en wij horen van je vader als er weer een bericht is, want als wij kijken is er natuurlijk niets. Ook fijn dat Monica antwoord geeft en van je belevenissen op de hoogte is. Wij merken wel dat jij geen heimwee hebt, nu geniet er maar van. Groeten van Oma en OPA

  • 24 November 2015 - 18:57

    Anja:

    Hi Tom,

    Fijn om van je te horen. Als ik dit schrijf zit jij in het vliegtuig. Naar Cairns, super vet. Aan Cairns heb ik goede herinneringen, natuurlijk vanwege het duiken maar ook het sfeertje daar. Waren destijds verl Aziaten, zal nu nog wel.
    Jij krijgt vast niks van Sinterklaas mee. Ik probeer steeds het Sinterklaas journaal te volgen, kan ik meepraten op school. Donderdag ga ik poppenkast spelen en kruidnootjes rollen met de kleuters. Grappig he dat je steeds mensen ontmoet die je al in een andere plaats hebt gezien. Enjoy your trip and do a good buddy check with driving.
    X mam

  • 25 November 2015 - 20:26

    Sonja:

    He leuk avontuurlijk neefje, Wat heerlijk om lotgenoten from all over the world in Australië aan te treffen en mee op te trekken. Je bent goed bezig: kajakken, snorkelen, fietsen, rennen, sightseeing, chillen, luieren, etc. En dat alles in die overweldigende natuur. Wij begrijpen heel goed dat jij je daar prima in kan vinden. Goof en ik hebben afgelopen weekend een nachtje in Rotterdam doorgebracht en zijn overdag naar de Kunsthal geweest om o.a. de expositie van wijlen Keith Haring te bekijken. Deze kunstenaar was 5 jaar lang actief in het metro-gangenstelsel van New York om daar razendsnel zijn creaties met krijt op zwart papier (eronder zaten verouderde reclame-affiches) te schetsen. Hij wilde nl. niet gepakt/beboet worden. Zo kreeg hij uiteraard wel de nodige bekendheid. Zondag naar de SS Rotterdam geweest, waar aan boord nog een roofvogelshow te zien was en een foto-expositie. Eind van de middag weer naar huis gefietst. Tom, Morgenavond ga ik naar mijn 2e tekenles. Echt leuk joh. For now! have fun. Next time I hope we can read more about your further experiences in English. TTFN Je tante

  • 29 November 2015 - 18:47

    Tante Els:

    Ja he... kan ik toch niet verzinnen dat jij iedere week een verslag zit te schrijven.... ik dacht: die heeft het veel te druk met chillen.
    Maar goed, effe bij gelezen. Helemaal leuk. Ben erg benieuwd naar de foto's. WAt heerlijk om zo lang lekker bij de dag te leven. Helemaal goed.
    Ik zal nu netjes bij blijven lezen hoor! Dus keep the good work up.

    els

  • 30 November 2015 - 06:53

    Tom Luijten:

    Moet je bij Maaike zijn Els, zij zal het doorgeven!!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

Australie avontuur

Mijn 'wereldreis' naar Australie!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2016

Sydney!

20 December 2015

Aangekomen in Brisbane

08 December 2015

Start East coast

24 November 2015

weekje Perth

16 November 2015

week 2 vervolg
Tom

Van 30 oktober tot 30 januari ben ik te vinden in Australie, ik hoop elke week een berichtje te plaatsen over mijn avonturen! Ik heb 0 plannen en zie wel wat er gaat gebeuren. Ik vlieg op Darwin en eindig in Sydney. Ik hoop dat jullie het met plezier lezen!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5492

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 31 Januari 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: