Start East coast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Luijten - WaarBenJij.nu Start East coast - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tom Luijten - WaarBenJij.nu

Start East coast

Blijf op de hoogte en volg Tom

08 December 2015 | Australië, Airlie Beach

dat was even geleden. ik zit nu in Early beach en heb lekkere dukke anderhalve week achter de rug. na een goeie vlucht naar Cairns. die dag heb ik mijn trips van de east coast geboekt, Duiken, regenwoud, bus, fraser iland, whitsundays en castaway iland. nog nooit zo veel geld uitgegeven in een dag, maar dan kan ik weer een maandje vooruit :). de dag erna begon ik met mijn open water course van Padi. 2 dagen in het zwembad en 3 dagen op het great barrier reef. de eerste 2 dagen waren wel leuk maar niet heel spannend. op vrijdag uitgegaan en Wies Rebel ontmoet, leuk om iemand te zien die je uit nederland kent! de 3 dagen erna waren zo gaaf, eerst nog 4 duiken gemaakt met de instructeur. nadat ik geslaagd was mocht je alleen gaan duiken (wel met een buddy) maar zonder instructeur. in de 7 duiken die ik zelf mocht maken ben ik er 3 verdwaald en moest ik een heel eind terugzwemmen, op land kan ik al niet navigeren, moet je nagaan onder water :). het eten en de mensen waren super en op de laatste dag nog een afterparty gehad. ik heb ook nog een nachtduik gemaakt met een zaklamp (heel gaaf) en superveel turtels en rifhaaien gezien en nog veel meer mooie dingen en dieren, jammer dat ik geen gopro had... superlekker eten aan boord, dat waardeer je heel erg na al je goedkope backpacker voedsel. de volgende gdag weer vroeg er uit om naar het regenwoud te gaan (cape turbulation). kende al weer gelijk iemand dus begon goed. na in een waterval achtig meertje gezwommen en naar een theeplantage geweest en een krokodil gezien te heebben! gedropt bij de overnachtingsplaats in het regenwoud. superleuk groepje en savonds vuur gemaakt op het strand en mensen speelde gitaar enzo, heel erg gezellig! de volgende dag een ochtendwandeling gemaakt naar een meertje en daarna terug de bus in en een rondleiding gehad in een stukje regenwoud. savonds uit met dat groepje en een paar mensen van duiken. de volgende dag lekker bij de lagoon gechilt. nadat ik 15min voor mijn bus vertrok wakker werd doordat mijn lieftallige kamergenootje mijn wekker had uitgezet. na 10 uur in de bus gezeten te hebben savonds uitgegaan met 4 nederlandse jongens. de volgende dag om 2 uur naar de Whitsundays!! met de speedboot naar het resort, op zeker het mooiste resort ooit gezien, in de middel of nowhere, het is gebouwt door een miljardair maar die is er nooit geweest en nu word het verhuurd. weer een superleuke groep en savonds de zee op met sups en daarna in de jacuzzi gechild. de volgende dag naar de witsundays en whitehaven beach. zo supermooi. ook nog gesnorkeld en savonds weer gesupt. hele nacht gezwommen en in de jacuzzi gechild. wat een leventje. gister weer terug naar Airly beach en na weer een afterparty vandaag lekker niks doen en morgen naar 1770, castelway iland. ik heb al een leuk groepje om samen kerst mee te vieren in Byron bay en heel veel leuke mensen ontmoet die ik waarschijnlijk veel ga zien op de oostkust. ik ga even ontbijten en spreekl jullie weer over een weekje hoop ik! groetjesss!

  • 08 December 2015 - 09:29

    Jos:

    Zal moeilijk worden om hier weer een normaal leventje te gaan leiden Tom! Ik ga gauw kijken wat er op Castelway island te beleven is want dat ken ik volgens mij niet. Fijn dit uitgebreide bericht te zien, zal het naar Opa en Oma 's sturen. En dan ben je nog niet eens halverwege!

  • 08 December 2015 - 10:12

    Anja:

    Hai Tom,

    Gezellig om weer een verslag te mogen lezen. Jij hoeft nog niet naar huis zo te lezen. Klinkt allemaal uiterst relaxed. Hebben wij die creatieve foto's van jullie destijds niet laten maken op Whitehaven beach. Je weet wel, waar ook de foto met onze voeten erop is gemaakt. Dat was inderdaad een prachtige plek. Maar zo zijn er zoveel in Australie. Fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet, had ik ook wel verwacht. Blijf je wel insmeren Tom, ook al lijkt dat met jouw bruine kleur niet nodig, doen hoor! Heel veel plezier verder op Castelway island. We keep in touch. Dikke knuf, mam

  • 08 December 2015 - 11:07

    Opa Luijten:

    Ha die Tom !! Wat jammer dat jij het niet naar je zin hebt. (grapje natuurlijk) . Fijn joh, dat is een vakantie om niet gauw te vergeten. Wij dachten dat jij ook nog wat zou werken daar, maar je hebt gelijk hoor, dat kan je hele leven nog. Nu, fijne tijd nog hoor en liefs van Oma en OPA

  • 08 December 2015 - 11:33

    Monica:

    Hi Tom,

    What an absolutely fabulous time you are having! Everything you are doing and seeing sounds so wonderful. You'll be able to tell us where we should visit in Australia. Great you're meeting lots of lovely people too. You must have quite a tan by now from spending lots of time in the sun. It's nice you'll have some people to spend Christmas with and Byron Bay should be lovely! Have a fantastic time on Castaway Island, it looks beautiful on the images I found. We're looking forward to seeing your photos when you are in Sydney. Keep enjoying everyday, travel is such an amazing experience. Take care, love Erik and Monica

  • 08 December 2015 - 18:57

    Tante Els:

    als je opduikt bij Japan ben je te ver...
    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie avontuur

Mijn 'wereldreis' naar Australie!

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2016

Sydney!

20 December 2015

Aangekomen in Brisbane

08 December 2015

Start East coast

24 November 2015

weekje Perth

16 November 2015

week 2 vervolg
Tom

Van 30 oktober tot 30 januari ben ik te vinden in Australie, ik hoop elke week een berichtje te plaatsen over mijn avonturen! Ik heb 0 plannen en zie wel wat er gaat gebeuren. Ik vlieg op Darwin en eindig in Sydney. Ik hoop dat jullie het met plezier lezen!

Actief sinds 30 Okt. 2015
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 5494

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 31 Januari 2015

Australie avontuur

Landen bezocht: